Παράλληλα, προετοιμάζεται και η πρώτη νέα επέκταση του υφιστάμενου δικτύου μετρό. Ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον βρίσκεται σε εξέλιξη. Η ολοκλήρωση τηςπεριβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου θα ξεκινήσει η επόμενη φάση του διαγωνισμού, ώστε εντός του 2024 να κατατεθούν οι οικονομικές προσφορές. Τα ενδιαφερόμενα σχήματα είναι: ΤΕΡΝΑ, Intrakat, Άβαξ-Ghella-Alstom και ΑΚΤΩΡ-Μυτιληναίος.
Τα περίπου 4 χλμ. νέας γραμμής έχουν σχεδιαστεί για την κάλυψη πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών της Δυτικής Αττικής. Εκτιμάται πως το νέο τμήμα της επέκτασης της Γραμμής 2, μετά την Ανθούπολη με τρεις σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο, θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως.
Οι μελλοντικές προτεραιότητες
Προτεραιότητα για την επόμενη επέκταση του δικτύου της πρωτεύουσας αποτελεί η σύνδεσή του με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Αφορά στην υπόγεια σύνδεση του ηλεκτρικού (Γραμμή 1) μετά τον σταθμό του Θησείου προς την Καλλιθέα, μήκους 5 χλμ., με τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.
Η ωρίμανση του έργου έχει ξεκινήσει από την Ελληνικό Μετρό και υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί. Υπάρχει κι επόμενη φάση ανάπτυξης του νέου αυτού κλάδου προς το Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.
Προτεραιότητα για την επόμενη επέκταση του δικτύου της πρωτεύουσας αποτελεί η σύνδεσή του με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Αφορά στην υπόγεια σύνδεση του ηλεκτρικού (Γραμμή 1) μετά τον σταθμό του Θησείου προς την Καλλιθέα, μήκους 5 χλμ., με τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και ΚΠΙΣΝ. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.
Η ωρίμανση του έργου έχει ξεκινήσει από την Ελληνικό Μετρό και υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί. Υπάρχει κι επόμενη φάση ανάπτυξης του νέου αυτού κλάδου προς το Παλαιό Φάληρο, κατά μήκος της λεωφόρου Αμφιθέας.
Παράλληλα, σε αρχικό στάδιο είναι η ωρίμανση της επέκτασης του δικτύου προς τα βόρεια προάστια. Δεδομένου ότι βασικοί οδικοί άξονες, όπως η λεωφόρος Κηφισίας, αντιμετωπίζουν σήμερα συνθήκες ασφυξίας, η αποσυμφόρηση της πόλης σχεδιάζεται με την επέκταση της υπό κατασκευής Γραμμής 4. Αρχικά, η πορτοκαλί γραμμή θα συνδεθεί με το Μαρούσι από το Γουδή με επτά νέους σταθμούς. Θα εξυπηρετεί τους δήμους Ψυχικού-Φιλοθέης, Χαλανδρίου και Αμαρουσίου, ώστε εν συνεχεία, να τραβήξει προς Εθνική Οδό. Το διπλό έργο έχει συνολικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό άνω του 1 δισ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου