Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο ypodomes.com, ο Νίκος Χαιρέτας, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Α.Ε., πέρα από το μεγάλο πρόγραμμα έργων της Γραμμής 1 (που σας παρουσιάσαμε πριν από λίγες ημέρες), γίνεται αγώνας δρόμου για να ενισχυθεί η παρουσία του Τραμ στους δρόμους της Αθήνας. Σήμερα και παρά τις καθημερινές προσπάθειες που γίνονται για την ομαλή μετακίνηση των επιβατών προσθέτοντας και τους περιορισμούς που προέκυψαν από την πανδημία του covid-19, είναι φανερό ότι χρειάζεται ενίσχυση του έργου και της γενικότερης εικόνας των αστικών συγκοινωνιών και δη του Τραμ.
Μία νέα εικόνα για το Τραμ
Το δίκτυο Τραμ της Αθήνας είναι μία πικρή υπόθεση για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης. Η γενικότερη αίσθηση αλλά και ο λανθασμένος παραλληλισμός του μέσου με το Μετρό έχει φέρει ένα αρνητικό αντίκτυπο στο σύνολο της παρουσίας του μέσου στην πόλη, σε αντίθεση με τις περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις που διαθέτουν Τραμ.
Πριν από λίγες μέρες αφίχθηκαν από την Βαρκελώνη οι πρώτοι δύο συρμοί Τραμ νέας γενιάς. Συνολικά 25 συρμοί θα έρθουν να συμπληρώσουν τον ομολογουμένως αποδεκατισμένο στόλο του δικτύου.
Τα νέα πορτοκαλί Τραμ της Alstom, ενσωματώνουν όλες τις νέες τεχνολογίες και στην ΣΤΑΣΥ φιλοδοξούν ότι θα φέρουν νέο αέρα και θα προσελκύσουν το κοινό.
Παράλληλα όπως έγινε γνωστό, στις 26 Αυγούστου εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του ΠΕΠ Αττικής, το έργο επέκτασης του Αμαξοστασίου στο Ελληνικό, έργο που θα δημοπρατήσει το προσεχές διάστημα η Αττικό Μετρό Α.Ε. Το έργο είναι απαραίτητο για τον «σταβλισμό» των νέων συρμών Τραμ μιας και ο σημερινός χώρος δεν επαρκεί για τον αυξημένο στόλο της ΣΤΑΣΥ. Το κόστος του έργου είναι περίπου 18 εκατ.ευρώ.
Το “κολοβό δίκτυο” και οι προσπάθειες για να πάει ξανά Σύνταγμα
Με την ένταξη των νέων Τραμ στο στόλο της ΣΤΑΣΥ, πιστεύεται πως θα βελτιωθούν και οι καθημερινοί χρόνοι ανταπόκρισης ωστόσο αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με την επαναλειτουργία του δικτύου από άκρη σε άκρη. Άλλωστε ως μεγάλο θέμα του δικτύου Τραμ παραμένει το γεγονός πως είναι “κολοβό”.
Από τον Οκτώβριο του 2018 έχει κοπεί το τμήμα Κασομούλη-Σύνταγμα, στερώντας από το μέσο και τους επιβάτες την σύνδεση με την καρδιά της πόλης, ενώ από τις αρχές της χρονιάς κόπηκε και το τμήμα Μπάτης-ΣΕΦ λόγω των έργων ανάπλασης στο Φάληρο. Ενεργά τμήματα λοιπόν απομένουν αυτά από τον Νέο Κόσμο μέχρι την παραλιακή λεωφόρο που συναντά το τμήμα Βούλα-Μπάτης. Αυτό σημαίνει όμως πως το Τραμ κινείται σε ένα δίκτυο χωρίς κάποιο σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο, πέρα από τη Γλυφάδα και τη σύνδεση του μέσου με το Μετρό στο Νέο Κόσμο.
Σύμφωνα με τον Νίκο Χαιρέτα, η ιδιότυπη «ομηρία» του Τραμ αναμένεται να λήξει σύντομα. Σχετικά με την επαναλειτουργία του τμήματος Κασομούλη-Σύνταγμα, τοποθετείται μέχρι τα Χριστούγεννα. Για να γίνει αυτό εφικτό αυτή την εποχή υπογράφεται η σύμβαση για την τοποθέτηση στην σήραγγα ομβρίων της κοίτης του Ιλισού, που βρίσκεται κάτω από τον τροχιόδρομο, ενός σύγχρονου συστήματος αισθητήρων.
Αυτό το σύστημα θα καταγράφει καθ` όλη τη διάρκεια του 24ώρου τις τυχόν στατικές παραμορφώσεις της κατασκευής. Μετά το πρώτο διάστημα και εφόσον οι καταγραφές είναι -όπως πιστεύεται- τέτοιες που να το επιτρέπουν, θα ξεκινήσουν δοκιμαστικά δρομολόγια με Τραμ για να διαπιστωθούν τα φορτία με τα οποία κινείται το μέσο και το κατά πόσο πραγματικά επηρεάζει την σήραγγα.
“Ομίχλη” στα έργα του Τραμ στο Φάληρο
Αντίθετα, προς το παρόν ομίχλη καλύπτει το πότε θα ξεκινήσει και πάλι η λειτουργία του τμήματος Μπάτης (Π. Φάληρο)- ΣΕΦ, που θα επιτρέψει ταυτόχρονα και τη λειτουργία της κυκλικής επέκτασης ΣΕΦ-Πειραιάς-ΣΕΦ.
Τα έργα του Φαλήρου, που εκτελούνται από την Περιφέρεια Αττικής, σύμφωνα με πληροφορίες κινούνται με χαμηλές ταχύτητες και η αναμενόμενη ολοκλήρωση και παράδοση της μετατοπισμένης γραμμής Τραμ στα τέλη Αυγούστου δεν ευοδώθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει πίεση από την Περιφέρεια για να ολοκληρωθούν τα έργα από τον ανάδοχο, ωστόσο προς το παρόν δεν φαίνεται να έχουμε κάποιο χειροπιαστό χρονοδιάγραμμα παράδοσης των έργων για το Τραμ.
Αντίθετα, προς το παρόν ομίχλη καλύπτει το πότε θα ξεκινήσει και πάλι η λειτουργία του τμήματος Μπάτης (Π. Φάληρο)- ΣΕΦ, που θα επιτρέψει ταυτόχρονα και τη λειτουργία της κυκλικής επέκτασης ΣΕΦ-Πειραιάς-ΣΕΦ.
Τα έργα του Φαλήρου, που εκτελούνται από την Περιφέρεια Αττικής, σύμφωνα με πληροφορίες κινούνται με χαμηλές ταχύτητες και η αναμενόμενη ολοκλήρωση και παράδοση της μετατοπισμένης γραμμής Τραμ στα τέλη Αυγούστου δεν ευοδώθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει πίεση από την Περιφέρεια για να ολοκληρωθούν τα έργα από τον ανάδοχο, ωστόσο προς το παρόν δεν φαίνεται να έχουμε κάποιο χειροπιαστό χρονοδιάγραμμα παράδοσης των έργων για το Τραμ.
Η τηλεματική και το πράσινο κύμα
Παράλληλα ολοκληρώνονται οι τελικές δοκιμές και ρυθμίσεις του νέου συστήματος Τηλεματικής (πρόκειται για το σύστημα που αφενός απεικονίζει τη θέση των Τραμ στον πίνακα του Κέντρου Ελέγχου, ενώ παράλληλα δίνει προτεραιότητα στα οχήματα του Τραμ έναντι της υπόλοιπης κυκλοφορίας), το οποίο αντικατέστησε το παλαιό σύστημα για να συμπεριλάβει την επέκταση προς Πειραιά.
Με το νέο σύστημα τηλεματικής μπαίνουν οι βάσεις αναφορικά και με το περίφημο «πράσινο κύμα», το οποίο ταλαιπωρεί το δίκτυο Τραμ από την έναρξη της λειτουργίας του. Οπως επισημαίνει δε ο επικεφαλής της ΣΤΑΣΥ, δρομολογούνται όλες εκείνες οι ενέργειες ούτως ώστε, μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, να είναι σε πλήρη λειτουργία ώστε το Τραμ νε είναι πλέον πανέτοιμο να εξυπηρετήσει με μεγαλύτερες ταχύτητες και με πλήρες πλέον δίκτυο, τους επιβάτες που θα το επιλέξουν για τις μετακινήσεις τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου