Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά του 1955.
Διασταύρωση λεωφόρου Ποσειδώνος με την Αιόλου και την Αμφιτρίτης πριν πεζοδρομηθεί μπροστά στην πλατεία του Φλοίσβου.
Ταξιδεύοντας πολλές δεκαετίες πίσω, για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νέοι ότι κάποτε ο τροχονόμος λειτουργούσε με αυτόν τον τρόπο, όταν η τεχνολογία ήταν πολύ πίσω και ο ανθρώπινος παράγοντας ήταν παρών για να βοηθήσει και να μας εξυπηρετήσει.
Μια τέτοια εικόνα ήταν καθημερινότητα, οι άνδρες της τροχαίας ρύθμιζαν την κυκλοφορία και έδιναν πληροφορίες στους περαστικούς.
Τις ημέρες των γιορτών πολίτες, εταιρίες, γειτονικά καταστήματα, και εκπρόσωποι φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης άφηναν δώρα, τρόφιμα, γλυκά, κρασιά, γαλοπούλες, κουβέρτες, πατάτες, ηλεκτρικές συσκευές ακόμα και θερμοσίφωνες.
Οι προσφορές ήταν πολλές και υπήρχε κίνδυνος να κρυφτεί ο τροχονόμος πίσω από τις στοίβες με τα πακέτα!…
Υπάρχουν δυο απόψεις για την καθιέρωση του εθίμου.
Ότι το καθιέρωσε ο δήμαρχος των Αθηνών Κώστας Κοτζιάς την Πρωτοχρονιά του 1936 βάζοντας στα πόδια ενός τροχονόμου σαν δώρο δυο γαλοπούλες.
Και η δεύτερη ότι το καθιέρωσε ο βασιλιάς Γεώργιος Β΄ το 1936 όταν πέρασε από το κουβούκλιο του τροχονόμου της Ρηγίλλης. Σταμάτησε και βγήκε από το όχημα του, άφησε ένα δώρο και του ευχήθηκε «Χρόνια Πολλά». Από τότε την κίνηση του βασιλιά άρχισε να μιμείται ο κόσμος και τα δώρα γύρω από το κουβούκλιο καθιερώθηκαν….
Τα γιορτινά δώρα δεν τα έπαιρνε όλα ο τροχονόμος που είχε βάρδια, αλλά τα μετέφεραν στην τροχαία, εκεί υπήρχε διαχειριστική επιτροπή που συγκέντρωνε τις προσφορές και στο τέλος έκανε την κλήρωση σε όλο το προσωπικό.
Πίσω αριστερά από τον τροχονόμο φαίνονται το κτίριο Κοκόνη, το καφενείο του Αυλωνίτη, το ξενοδοχείο Ερύμανθος (ΙΒ Αστυνομικό Τμήμα) τότε, λίγο το κτίριο όπου έμενε ο στρατηγός και πρωθυπουργός Γεώργιος Κονδύλης, και δεξιά η βίλλα Πιπινέλη.
Για την δίκαιη διανομή των δώρων Ορισμένες χρονιές μάλιστα, η προσφορά του κόσμου ήταν τέτοια, ώστε το φορτηγάκι της τροχαίας έπρεπε να κάνει δρομολόγιο κάθε δύο ώρες για να μεταφέρει τα δώρα.
Πηγή Ιστορικού Υλικού : Αρχείο Δημήτρη Κακίτση.
Πηγή φωτογραφίας – Διαδίκτυο eBay.
© 1η Δημοσίευση στο διαδίκτυο από Δ. Κακίτση.
23 Δεκεμβρίου 2015.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας-Έρευνα-Κείμενα-Χρονολόγηση-Τεκμηρίωση περιοχής και κτιρίων : Δημήτρης Κακίτσης. Μια φωτογραφία από την συλλογή – © Π.Φ.Κ. ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ Δ.Κ.
Διασταύρωση λεωφόρου Ποσειδώνος με την Αιόλου και την Αμφιτρίτης πριν πεζοδρομηθεί μπροστά στην πλατεία του Φλοίσβου.
Ταξιδεύοντας πολλές δεκαετίες πίσω, για να θυμούνται οι παλιότεροι και να μαθαίνουν οι νέοι ότι κάποτε ο τροχονόμος λειτουργούσε με αυτόν τον τρόπο, όταν η τεχνολογία ήταν πολύ πίσω και ο ανθρώπινος παράγοντας ήταν παρών για να βοηθήσει και να μας εξυπηρετήσει.
Μια τέτοια εικόνα ήταν καθημερινότητα, οι άνδρες της τροχαίας ρύθμιζαν την κυκλοφορία και έδιναν πληροφορίες στους περαστικούς.
Τις ημέρες των γιορτών πολίτες, εταιρίες, γειτονικά καταστήματα, και εκπρόσωποι φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης άφηναν δώρα, τρόφιμα, γλυκά, κρασιά, γαλοπούλες, κουβέρτες, πατάτες, ηλεκτρικές συσκευές ακόμα και θερμοσίφωνες.
Οι προσφορές ήταν πολλές και υπήρχε κίνδυνος να κρυφτεί ο τροχονόμος πίσω από τις στοίβες με τα πακέτα!…
Υπάρχουν δυο απόψεις για την καθιέρωση του εθίμου.
Ότι το καθιέρωσε ο δήμαρχος των Αθηνών Κώστας Κοτζιάς την Πρωτοχρονιά του 1936 βάζοντας στα πόδια ενός τροχονόμου σαν δώρο δυο γαλοπούλες.
Και η δεύτερη ότι το καθιέρωσε ο βασιλιάς Γεώργιος Β΄ το 1936 όταν πέρασε από το κουβούκλιο του τροχονόμου της Ρηγίλλης. Σταμάτησε και βγήκε από το όχημα του, άφησε ένα δώρο και του ευχήθηκε «Χρόνια Πολλά». Από τότε την κίνηση του βασιλιά άρχισε να μιμείται ο κόσμος και τα δώρα γύρω από το κουβούκλιο καθιερώθηκαν….
Τα γιορτινά δώρα δεν τα έπαιρνε όλα ο τροχονόμος που είχε βάρδια, αλλά τα μετέφεραν στην τροχαία, εκεί υπήρχε διαχειριστική επιτροπή που συγκέντρωνε τις προσφορές και στο τέλος έκανε την κλήρωση σε όλο το προσωπικό.
Πίσω αριστερά από τον τροχονόμο φαίνονται το κτίριο Κοκόνη, το καφενείο του Αυλωνίτη, το ξενοδοχείο Ερύμανθος (ΙΒ Αστυνομικό Τμήμα) τότε, λίγο το κτίριο όπου έμενε ο στρατηγός και πρωθυπουργός Γεώργιος Κονδύλης, και δεξιά η βίλλα Πιπινέλη.
Για την δίκαιη διανομή των δώρων Ορισμένες χρονιές μάλιστα, η προσφορά του κόσμου ήταν τέτοια, ώστε το φορτηγάκι της τροχαίας έπρεπε να κάνει δρομολόγιο κάθε δύο ώρες για να μεταφέρει τα δώρα.
Πηγή Ιστορικού Υλικού : Αρχείο Δημήτρη Κακίτση.
Πηγή φωτογραφίας – Διαδίκτυο eBay.
© 1η Δημοσίευση στο διαδίκτυο από Δ. Κακίτση.
23 Δεκεμβρίου 2015.
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας-Έρευνα-Κείμενα-Χρονολόγηση-Τεκμηρίωση περιοχής και κτιρίων : Δημήτρης Κακίτσης. Μια φωτογραφία από την συλλογή – © Π.Φ.Κ. ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ Δ.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου