Αλλάζουν τα πάντα στις αστικές συγκοινωνίες.Μειωμένο κόμιστρο, νέοι σταθμοί, αλλαγές σε ΚΤΕΛ και λεωφορεία.
Νέοι σταθμοί Τραμ και Μετρό
Οι εργασίες για την επέκταση του Μετρό συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς και προβλέπεται έως τον Ιούνιο του 2019 να παραδοθούν τρεις νέοι σταθμοί, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα θα παραδοθούν έως το 2021 ακόμα τρεις σταθμοί, «Δημοτικό Θέατρο», «Μανιάτικα» και «Πειραιάς». Με τη δημιουργία των νέων σταθμών, μειώνεται δραστικά ο χρόνος πρόσβασης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά προς το αεροδρόμιο θα διαρκεί λιγότερο από μία ώρα (υπολογίζεται σε περίπου 55 λεπτά).
Το 2019 θα τεθούν σε λειτουργία και οι νέες γραμμές του Τραμ που επεκτείνεται προς τον Πειραιά. Η επέκταση από τον έως τώρα τερματικό σταθμό του Φαλήρου, στο ύψος του ΣΕΦ, ως το λιμάνι της πρωτεύουσας, θα περιλαμβάνει 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου και 5 στη διαδρομή εξόδου από τον Πειραιά
Μειωμένο κόμιστρο
Οι επιβάτες των ΚΤΕΛ, μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής τους, θα επιβιβάζονται στους παρακείμενους σταθμούς μετρό (Ελαιώνας, Ελληνικό, Νομισματοκοπείο) και του ηλεκτρικού (Κηφισιά) ή σε λεωφορειακές γραμμές προκειμένου να μεταβούν στο κέντρο της Αθήνας ή σε άλλες περιοχές.
Οι αλλαγές αυτές θα φέρουν και μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, καθώς από το συνολικό κόμιστρο που πλήρωναν οι επιβάτες των ΚΤΕΛ θα αφαιρεθεί, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ένα ποσό ίσο με το κόστος του εισιτηρίου που θα χρειαστεί το κοινό για να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς προς το κέντρο, δηλαδή 1,40 ευρώ.
Όπως ξεκαθάρισαν πάντως οι εμπλεκόμενοι φορείς, δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά αλλαγή στα δρομολόγια των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν ορισμένες τοπικές γραμμές, όπως π.χ. τις διαδρομές Λαύριο-Σούνιο, Μαρκόπουλο-Ραφήνα, Μέγαρα-Πάχη κλπ.
Αλλαγές στα ΚΤΕΛ
Τα πάνω κάτω έρχονται από το 2019 και στα ΚΤΕΛ Αττικής, καθώς οι αφετηρίες απομακρύνονται από τις κεντρικές περιοχές της Αθήνας και δημιουργούνται τέσσερις νέες αφετηρίες μακριά από το κέντρο. Ως εκ τούτου θα αποσυμφορηθούν οι επιβαρυμένοι οδικοί άξονες της πρωτεύουσας, καθώς τα ΚΤΕΛ δεν θα κυκλοφορούν στις κεντρικές ολοκληρώνοντας τη διαδρομή τους στα εξής τέσσερα σημεία:
* Στην Κηφισιά για την εξυπηρέτηση του βόρειου τομέα.
* Στο Ελληνικό για τον νότιο τομέα και τις παραλιακές γραμμές.
* Στο Νοµισµατοκοπείο για τις γραμμές που εξυπηρετούν τον ανατολικό τοµέα της Αττικής.
* Στον Ελαιώνα για όσα καλύπτουν τον δυτικό τοµέα.
Μείωση λεωφορείων-τρόλεϊ
Μεγάλες αλλαγές όμως έρχονται και στα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ, με τον ΟΑΣΑ να έχει ως βασικό του στόχο και στρατηγική επιλογή τη μείωση των οχημάτων στους δρόμους.
Όπως και με τα ΚΤΕΛ, σκοπός είναι η αποσυμφόρηση των βασικών οδικών αξόνων της πόλης, και στην κατεύθυνση αυτή, οι λεωφορειακές γραμμές σιγά-σιγά να μετατραπούν σε τροφοδοτικές των μέσων σταθερής τροχιάς.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών θα επανεξετάσει το σύνολο των γραµµών κορµού.
Οι βασικές γραμμές θα παραµείνουν, αλλά και όσες δεν καλύπτονται από τραμ, μετρό ή ηλεκτρικό, ενώ οι υπόλοιπες θα εξυπηρετούν τη μετακίνηση μεταξύ των σταθμών των μέσων σταθερής τροχιάς.
Αυτή την περίοδο ετοιµάζεται το σχετικό σχέδιο από τη διοίκηση και τους συγκοινωνιολόγους του ΟΑΣΑ και αναµένεται να ανακοινωθεί έως το τέλος της χρονιάς.
Νέοι σταθμοί Τραμ και Μετρό
Οι εργασίες για την επέκταση του Μετρό συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς και προβλέπεται έως τον Ιούνιο του 2019 να παραδοθούν τρεις νέοι σταθμοί, «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα θα παραδοθούν έως το 2021 ακόμα τρεις σταθμοί, «Δημοτικό Θέατρο», «Μανιάτικα» και «Πειραιάς». Με τη δημιουργία των νέων σταθμών, μειώνεται δραστικά ο χρόνος πρόσβασης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, καθώς η διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά προς το αεροδρόμιο θα διαρκεί λιγότερο από μία ώρα (υπολογίζεται σε περίπου 55 λεπτά).
Το 2019 θα τεθούν σε λειτουργία και οι νέες γραμμές του Τραμ που επεκτείνεται προς τον Πειραιά. Η επέκταση από τον έως τώρα τερματικό σταθμό του Φαλήρου, στο ύψος του ΣΕΦ, ως το λιμάνι της πρωτεύουσας, θα περιλαμβάνει 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου και 5 στη διαδρομή εξόδου από τον Πειραιά
Μειωμένο κόμιστρο
Οι επιβάτες των ΚΤΕΛ, μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής τους, θα επιβιβάζονται στους παρακείμενους σταθμούς μετρό (Ελαιώνας, Ελληνικό, Νομισματοκοπείο) και του ηλεκτρικού (Κηφισιά) ή σε λεωφορειακές γραμμές προκειμένου να μεταβούν στο κέντρο της Αθήνας ή σε άλλες περιοχές.
Οι αλλαγές αυτές θα φέρουν και μειώσεις στις τιμές των εισιτηρίων, καθώς από το συνολικό κόμιστρο που πλήρωναν οι επιβάτες των ΚΤΕΛ θα αφαιρεθεί, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, ένα ποσό ίσο με το κόστος του εισιτηρίου που θα χρειαστεί το κοινό για να χρησιμοποιήσει άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς προς το κέντρο, δηλαδή 1,40 ευρώ.
Όπως ξεκαθάρισαν πάντως οι εμπλεκόμενοι φορείς, δεν πρόκειται να υπάρξει καμιά αλλαγή στα δρομολόγια των ΚΤΕΛ που εξυπηρετούν ορισμένες τοπικές γραμμές, όπως π.χ. τις διαδρομές Λαύριο-Σούνιο, Μαρκόπουλο-Ραφήνα, Μέγαρα-Πάχη κλπ.
Αλλαγές στα ΚΤΕΛ
Τα πάνω κάτω έρχονται από το 2019 και στα ΚΤΕΛ Αττικής, καθώς οι αφετηρίες απομακρύνονται από τις κεντρικές περιοχές της Αθήνας και δημιουργούνται τέσσερις νέες αφετηρίες μακριά από το κέντρο. Ως εκ τούτου θα αποσυμφορηθούν οι επιβαρυμένοι οδικοί άξονες της πρωτεύουσας, καθώς τα ΚΤΕΛ δεν θα κυκλοφορούν στις κεντρικές ολοκληρώνοντας τη διαδρομή τους στα εξής τέσσερα σημεία:
* Στην Κηφισιά για την εξυπηρέτηση του βόρειου τομέα.
* Στο Ελληνικό για τον νότιο τομέα και τις παραλιακές γραμμές.
* Στο Νοµισµατοκοπείο για τις γραμμές που εξυπηρετούν τον ανατολικό τοµέα της Αττικής.
* Στον Ελαιώνα για όσα καλύπτουν τον δυτικό τοµέα.
Μείωση λεωφορείων-τρόλεϊ
Μεγάλες αλλαγές όμως έρχονται και στα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ, με τον ΟΑΣΑ να έχει ως βασικό του στόχο και στρατηγική επιλογή τη μείωση των οχημάτων στους δρόμους.
Όπως και με τα ΚΤΕΛ, σκοπός είναι η αποσυμφόρηση των βασικών οδικών αξόνων της πόλης, και στην κατεύθυνση αυτή, οι λεωφορειακές γραμμές σιγά-σιγά να μετατραπούν σε τροφοδοτικές των μέσων σταθερής τροχιάς.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών θα επανεξετάσει το σύνολο των γραµµών κορµού.
Οι βασικές γραμμές θα παραµείνουν, αλλά και όσες δεν καλύπτονται από τραμ, μετρό ή ηλεκτρικό, ενώ οι υπόλοιπες θα εξυπηρετούν τη μετακίνηση μεταξύ των σταθμών των μέσων σταθερής τροχιάς.
πηγή:dikaiologitika.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου