Η ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, που δρομολογήθηκε πριν από μια και πλέον δεκαετία και που με την κατασκευή και λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», απέδειξε πόσο χρήσιμο ήταν για την Αττική, συνεχίζεται με την υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος.
Ο άνθρωπος που σχεδίασε το «Σταύρος Νιάρχος», ο Ιταλός Ρέντσο Πιάνο, ήταν αυτός που έβαλε και τα σχεδιαστικά θεμέλια για την υπογειοποίηση της παραλιακής λεωφόρου, από το ΣΕΦ μέχρι και το Δέλτα Φαλήρου.
Η Περιφέρεια Αττικής, παραλαμβάνοντας με νόμο τον Αύγουστο του 2016, όλη την περιοχή από την ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου), ξεκίνησε την επικαιροποίηση της μελέτης του έργου και χρησιμοποίησε μεγάλο μέρος από τα σχέδια του Ρέντσο Πιάνο, προσαρμόζοντάς τα σε πιο πρακτικά και ρεαλιστικά επίπεδα. Στα τέλη του 2016 είχε γίνει και η δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό τα 150 εκατ. ευρώ, ωστόσο η ανάδοχος εταιρεία (ΑΚΤΩΡ) κατέθεσε προσφορά 75 εκατ. ευρώ, αναλαμβάνοντας το έργο.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτές οι μεγάλες εκπτώσεις οφείλονται σε πολύ παλιά μέθοδο που ορίζει τον προϋπολογισμό των έργων (εργατοώρες, ασφάλιση, τιμές υλικών), που πλέον δεν αντιπροσωπεύει τη σημερινή πραγματικότητα και για το λόγο αυτό επιβάλλεται να αλλάξει, ώστε να έχουμε πραγματικούς προϋπολογισμούς εξ αρχής.
Ο ανάδοχος του έργου εγκαταστάθηκε τον Ιανουάριο του 2017 και τον Μάρτιο στήθηκε το πρώτο εργοτάξιο.
Σήμερα, όσοι διέρχονται την περιοχή, παρατηρούν αναβρασμό δραστηριότητας και αυτό επειδή ο ΑΚΤΩΡ έχει βάλει μεγάλο μέρος του δυναμικού του εκεί, έχοντας ολοκληρώσει τα μεγάλα έργα των αυτοκινητοδρόμων.
΄
Ο άνθρωπος που σχεδίασε το «Σταύρος Νιάρχος», ο Ιταλός Ρέντσο Πιάνο, ήταν αυτός που έβαλε και τα σχεδιαστικά θεμέλια για την υπογειοποίηση της παραλιακής λεωφόρου, από το ΣΕΦ μέχρι και το Δέλτα Φαλήρου.
Η Περιφέρεια Αττικής, παραλαμβάνοντας με νόμο τον Αύγουστο του 2016, όλη την περιοχή από την ΕΤΑΔ (Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου), ξεκίνησε την επικαιροποίηση της μελέτης του έργου και χρησιμοποίησε μεγάλο μέρος από τα σχέδια του Ρέντσο Πιάνο, προσαρμόζοντάς τα σε πιο πρακτικά και ρεαλιστικά επίπεδα. Στα τέλη του 2016 είχε γίνει και η δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό τα 150 εκατ. ευρώ, ωστόσο η ανάδοχος εταιρεία (ΑΚΤΩΡ) κατέθεσε προσφορά 75 εκατ. ευρώ, αναλαμβάνοντας το έργο.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτές οι μεγάλες εκπτώσεις οφείλονται σε πολύ παλιά μέθοδο που ορίζει τον προϋπολογισμό των έργων (εργατοώρες, ασφάλιση, τιμές υλικών), που πλέον δεν αντιπροσωπεύει τη σημερινή πραγματικότητα και για το λόγο αυτό επιβάλλεται να αλλάξει, ώστε να έχουμε πραγματικούς προϋπολογισμούς εξ αρχής.
Ο ανάδοχος του έργου εγκαταστάθηκε τον Ιανουάριο του 2017 και τον Μάρτιο στήθηκε το πρώτο εργοτάξιο.
Σήμερα, όσοι διέρχονται την περιοχή, παρατηρούν αναβρασμό δραστηριότητας και αυτό επειδή ο ΑΚΤΩΡ έχει βάλει μεγάλο μέρος του δυναμικού του εκεί, έχοντας ολοκληρώσει τα μεγάλα έργα των αυτοκινητοδρόμων.
Α’ ΦΑΣΗ
Την Άνοιξη του 2019, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που δεν δείχνει ότι θα αλλάξει, θα παραδοθεί η Α’ Φάση του έργου, η οποία περιλαμβάνει:
Τη νέα υπογειοποιημένη Λ. Ποσειδώνος, η οποία θα μετατοπιστεί από 40 έως 90 μέτρα σε όλο το μήκος της από το ΣΕΦ μέχρι το Δέλτα Φαλήρου. Ο δρόμος, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν μια ΛΕΑ, θα κατέβει περίπου 4 μέτρα από την υπάρχουσα επιφάνεια, ενώ σηκώνεται και σε ύψος για τα φορτηγά, γι’ αυτό και με την ολοκλήρωση ουσιαστικά θα σχηματιστεί λόφος.
Δύο (2) γεφυρώσεις των 300 μέτρων έκαστη, σε Καλλιθέα και Μοσχάτο, ώστε να υπάρχει προσβασιμότητα από τους πολίτες, από την πλευρά του πεζοδρομίου της παράπλευρης Λ. Ποσειδώνος, μέχρι τη θάλασσα.
Δύο (2) υπόγεια κανάλια με υδραυλικά (αντιπλημμυρικά έργα), από την Εθνική Οδό μέχρι τη Λ. Συγγρού.
Ο νέος δρόμος, η υπογειοποιημένη Λ. Ποσειδώνος δηλαδή, θα παραδοθεί σε κυκλοφορία νωρίτερα από τον Μάιο του 2019 και αμέσως μετά θα καταστραφεί ο υπάρχων δρόμος, προκειμένου από κάτω να κατασκευαστούν τα κανάλια και έπειτα, στη Β’ Φάση του έργου να δημιουργηθεί χώρος πρασίνου.
Επίσης, η Α’ Φάση κατασκευής περιλαμβάνει μια (1) νέα γέφυρα στο ΣΕΦ, πάνω από το κυκλικό του νερού, ώστε να διοχετεύεται καλύτερα η κυκλοφορία από την Εθνική Οδό προς Γλυφάδα (θα αλλάξει η σύνδεση), ενώ θα κατασκευαστεί μια (1) ακόμη γέφυρα στην Αγία Σκέπη, αμέσως μετά τη γέφυρα στο Δέλτα του Φαλήρου.
Κάτω από αυτές τις δύο γέφυρες θα δημιουργηθεί ένας κυκλικός κόμβος, προκειμένου να γίνει καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας προς Πειραιά – Αθήνα και προς Γλυφάδα.
Κι ακόμη, αυτή τη στιγμή, εντός του Κηφισού ποταμού, κατά μήκος 2,2 χλμ. (κοντά στην Ελαιώνα), έχουν ξεκινήσει έργα βιολογικού καθαρισμού, ώστε τα νερά να καθαρίζονται και να αποθηκεύονται σε δεξαμενές στο Φάληρο, ώστε να χρησιμοποιηθούν για την άρδευση του πρασίνου που θα δημιουργηθεί.
Θα πραγματοποιηθεί και εκβάθυνση του Ιλισσού ποταμού, θα δημιουργηθεί και παρα-ιλίσσιος ποδηλατόδρομος, ενώ η γραμμή του τραμ θα κατέβει πιο χαμηλά, στην ίδια χάραξη, για αντιπλημμυρική προστασία.
Την Άνοιξη του 2019, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που δεν δείχνει ότι θα αλλάξει, θα παραδοθεί η Α’ Φάση του έργου, η οποία περιλαμβάνει:
Τη νέα υπογειοποιημένη Λ. Ποσειδώνος, η οποία θα μετατοπιστεί από 40 έως 90 μέτρα σε όλο το μήκος της από το ΣΕΦ μέχρι το Δέλτα Φαλήρου. Ο δρόμος, με 3 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συν μια ΛΕΑ, θα κατέβει περίπου 4 μέτρα από την υπάρχουσα επιφάνεια, ενώ σηκώνεται και σε ύψος για τα φορτηγά, γι’ αυτό και με την ολοκλήρωση ουσιαστικά θα σχηματιστεί λόφος.
Δύο (2) γεφυρώσεις των 300 μέτρων έκαστη, σε Καλλιθέα και Μοσχάτο, ώστε να υπάρχει προσβασιμότητα από τους πολίτες, από την πλευρά του πεζοδρομίου της παράπλευρης Λ. Ποσειδώνος, μέχρι τη θάλασσα.
Δύο (2) υπόγεια κανάλια με υδραυλικά (αντιπλημμυρικά έργα), από την Εθνική Οδό μέχρι τη Λ. Συγγρού.
Ο νέος δρόμος, η υπογειοποιημένη Λ. Ποσειδώνος δηλαδή, θα παραδοθεί σε κυκλοφορία νωρίτερα από τον Μάιο του 2019 και αμέσως μετά θα καταστραφεί ο υπάρχων δρόμος, προκειμένου από κάτω να κατασκευαστούν τα κανάλια και έπειτα, στη Β’ Φάση του έργου να δημιουργηθεί χώρος πρασίνου.
Επίσης, η Α’ Φάση κατασκευής περιλαμβάνει μια (1) νέα γέφυρα στο ΣΕΦ, πάνω από το κυκλικό του νερού, ώστε να διοχετεύεται καλύτερα η κυκλοφορία από την Εθνική Οδό προς Γλυφάδα (θα αλλάξει η σύνδεση), ενώ θα κατασκευαστεί μια (1) ακόμη γέφυρα στην Αγία Σκέπη, αμέσως μετά τη γέφυρα στο Δέλτα του Φαλήρου.
Κάτω από αυτές τις δύο γέφυρες θα δημιουργηθεί ένας κυκλικός κόμβος, προκειμένου να γίνει καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας προς Πειραιά – Αθήνα και προς Γλυφάδα.
Κι ακόμη, αυτή τη στιγμή, εντός του Κηφισού ποταμού, κατά μήκος 2,2 χλμ. (κοντά στην Ελαιώνα), έχουν ξεκινήσει έργα βιολογικού καθαρισμού, ώστε τα νερά να καθαρίζονται και να αποθηκεύονται σε δεξαμενές στο Φάληρο, ώστε να χρησιμοποιηθούν για την άρδευση του πρασίνου που θα δημιουργηθεί.
Θα πραγματοποιηθεί και εκβάθυνση του Ιλισσού ποταμού, θα δημιουργηθεί και παρα-ιλίσσιος ποδηλατόδρομος, ενώ η γραμμή του τραμ θα κατέβει πιο χαμηλά, στην ίδια χάραξη, για αντιπλημμυρική προστασία.
Β’ ΦΑΣΗ – ΠΡΑΣΙΝΟ
Πριν την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης κατασκευής, μπαίνει σε εφαρμογή η Β’ Φάση του έργου. Αναμένεται έως το τέλος του 2018 να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ (θα κοστίσει περίπου τα μισά), ώστε τα έργα κατασκευής να ξεκινήσουν αμέσως με την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης, τον Μάιο του 2018.
Ουσιαστικά πρόκειται για τη διαμόρφωση του χώρου, σε πράσινο 35 στρεμμάτων που θα προέλθει από την υπάρχουσα Λ. Ποσειδώνος και ακόμα 220 στρέμματα που είναι από την πλευρά του δρόμου προς τη θάλασσα, από το ΣΕΦ έως το Δέλτα.
Σε αυτή τη φάση θα κατασκευαστούν ακόμη 5 πεζογέφυρες, ώστε οι πολίτες να περνούν από τα σπίτια προς τη θάλασσα, συν τις δύο γεφυρώσεις των 300 μέτρων της Α’ Φάσης.
Η ολοκλήρωση της Β’ Φάσης, αναμένεται το 2021, οπότε και θα έχουμε έναν νέο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, έναν τεράστιο χώρο πρασίνου με λόφο, και σε συνδυασμό με το Κέντρο Πολιτισμού θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της περιοχής.
Πριν την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης κατασκευής, μπαίνει σε εφαρμογή η Β’ Φάση του έργου. Αναμένεται έως το τέλος του 2018 να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ (θα κοστίσει περίπου τα μισά), ώστε τα έργα κατασκευής να ξεκινήσουν αμέσως με την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης, τον Μάιο του 2018.
Ουσιαστικά πρόκειται για τη διαμόρφωση του χώρου, σε πράσινο 35 στρεμμάτων που θα προέλθει από την υπάρχουσα Λ. Ποσειδώνος και ακόμα 220 στρέμματα που είναι από την πλευρά του δρόμου προς τη θάλασσα, από το ΣΕΦ έως το Δέλτα.
Σε αυτή τη φάση θα κατασκευαστούν ακόμη 5 πεζογέφυρες, ώστε οι πολίτες να περνούν από τα σπίτια προς τη θάλασσα, συν τις δύο γεφυρώσεις των 300 μέτρων της Α’ Φάσης.
Η ολοκλήρωση της Β’ Φάσης, αναμένεται το 2021, οπότε και θα έχουμε έναν νέο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, έναν τεράστιο χώρο πρασίνου με λόφο, και σε συνδυασμό με το Κέντρο Πολιτισμού θα αλλάξουν ριζικά την εικόνα της περιοχής.
Κάντε ΚΛΙΚ στην φωτο για μεγέθυνση |
πηγή:tribune.gr
ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ
ΑπάντησηΔιαγραφή